Рубрика: 

 

Быстро меняющиеся экономические условия обуславливают новый подход к проблеме самореализации личности в профессиональной сфере. В первую очередь это касается социально-профессиональных вопросов самореализации старших школьников, которым недостаёт социального опыта, умения применять полученные знания в реальной жизни. Профориентационная работа в школе должна формировать у старшеклассников осознанный выбор профессии, что предполагает создание мотивации к овладению профессией, наличие информации о содержании и перспективах профессии.

Ключевые слова: профориентационная работа, профориентология, профессиональное самоопределение, профадаптация.

 

Rapidly changing economic conditions cause a new approach to the problem of self-identity in the professional sphere. In particular, this applies to social and professional issues of self-realization of senior pupils who lack the social experience, and the ability to apply their knowledge in real life. Career guidance at school should form in seniors conscious choice of profession, involving the creation of motivation to mastering the profession, the availability of information on the content and prospects of the profession.

Keywords: career guidance work, professional orientation, professional self-determination, professional adaptation.